Followers

Friday 25 November 2011

kenapa perempuan tak boleh buat sanggul tinggi2..

                                                Assalamualaikum u olls...




 
 
haa, nak tau tak sebab apa perempuan tak boleh buat sanggul tinggi2?Tulip rasa, korang (perempuan) da tau kan..tapi saja buat2 tak tau..betul tak?! ayok~ tapi, tak pe..Tulip faham..kita ni, manusia..tak pernah 'cuti' buat dosa..kan3?! apa2 pun, hayatilah hadis2 kat bawah ni..semoga kita sama2 mendapat manfaatnya..ok? :)
“ akan muncul dalam kalangan umatku di akhir zaman, kaum lelaki yang menunggang sambil duduk di atas pelana, lalu mereka turun di depan pintu-pintu masjid. Wanita-wanita mereka( isteri mereka atau anak perempuan), berpakaian tetapi seperti bertelanjang ( nipis&ketat). Di atas kepala mereka pula(wanita) terdapat bonggolan (sanggul atau tocang) seperti bonggol unta yang lemah gemalai. Oleh itu laknatlah mereka semua. Sesungguhnya mereka adalah wanita-wanita yang terlaknat” – hadith riwayat Ahmad, jil.2, ms. 223.

“dua golongan penghuni neraka yang mana aku sendiri belum pernah melihat keadaan mereka didunia: golongan yang membawa cemeti seperti seekor lembu lalu menggunakannya untuk memukul manusia dan juga kaum wanita yang berpakaian seperti bertelanjang, menggoyangkan badan dan berlenggang-lenggok, kepala mereka ada suatu seperti bonggol di kepala unta yang bergoyang-goyang. Mereka tentu tidak akan memasuki syurga atau mencium baunya sedangkan bau syurga itu dapat dihidu dari jarak perjalanan begitu dan begini” –hadith riwayat Muslim. Hadith no 212- 
 .
.

nak tau tak macam mana nak berpakaian secara betul dan mengikut syara'?
kalau jawapan korang ye, tekan YE!
okey, sekian..
syukran jazeelan..salam :)

siapa yang makan cili, dia yang terasa pedasnya..:)


No comments:

Post a Comment