Followers

Sunday 4 December 2011

hati-hati memberi hati



Assalamualaikum u olls...
selamat tengahari semua...^_^

Masa Tulip tengah buat kerja tadi sambil jenguk 'facebook' kawan, Tulip ada terpandang satu quote yang di 'copy' & 'paste' oleh seorang kawan. Okeylah, Tulip copy semula la quote tersebut..

"Pesan pada DIRI, jangan tersalah memberi HATI pada insan yang tak sudi, pada insan yang tak mengerti..kerana sekali kita memberi, selamanya dia diHATI. Sekali kita dilukai, sampai bila-bila tetap kita ingati. Pesan lagi pada DIRI, hati-hatilah memberi HATI sebab ia hanya untuk insan yang tahu menghargai betapa tingginya nilai sekeping HATI. HATI dan PERASAAN ini hanya untuk insan yang MENYINTAI dan MENYAYANGI DIRI kita SEIKHLAS HATI."

Betul kan? sekali hati dilukai, sampai bila-bila akan diingati. Mungkin lukanya akan sembuh tapi parut yang tinggal tak mungkin hilang. Kadang-kadang Tulip pelik la dengan sikap sesetengah orang ni, punyalah cakap, sayang macam sayang diri sendiri tapi hakikatnya kata-kata hanya setakat dibibir sahaja bukan betul-betul dimaksudkan.

Just sebagai pesanan, janganlah kita suka mempermainkan perasaan orang lain. Kita tak tahu macam mana kecewanya orang dengan perbuatan kita. Kalau tak sayang, jangan mudah untuk berkata sayang. Sayang dan cinta bukan untuk dijadikan mainan serta gurauan.

No comments:

Post a Comment